02-24-2014, 10:04
Wytwarzanie amuletów i pierścieni za pomocą alchemii zostało jakiś czas temu wyłączone, co doprowadziło do całkowitego zabicia tej dziedziny gry - w zasadzie nikt teraz nie zajmuje się alchemią, bo nie ma to większego sensu. Dodatkowo wprowadzone ograniczenia na ilość możliwych do wytworzenia "mocnych" mikstur dobiły alchemię i alchemików na amen. W związku z obecną kompletną stagnacją mam propozycję, która (uważam) jest dobrym rozwiązaniem problemu.
Pomysł jest taki, żeby przywrócić możliwość wytwarzania biżuterii za pomocą alchemii, ale przy następujących ograniczeniach:
- możliwe byłoby tworzenie tylko i wyłącznie "starych" przedmiotów (kamienny pierścień, pierścień ognia, złoty pierścień, krwawy pierścień, rdzawy pierścień, zielone oko, pierścień iluzji, pierścień rycerza, pierścień zagłady, kamienny amulet, ognisty amulet, wilczy ząb, niedźwiedzi kieł, amulet golema, amulet nok, leśny amulet, talizman szczęścia)
- należałoby wprowadzić globalne ograniczenie ilościowe możliwych do wytworzenia w ciągu 1 doby egzemplarzy danego przedmiotu w wysokości liczby alchemików z alchemią 100 lub więcej razy 5 (czyli na chwilę obecną 3 x 5 = 15 sztuk danego przedmiotu)
- ograniczenie to obowiązywałoby na cały serwer, czyli że w całej grze danego dnia można byłoby tworzyć co najwyżej wspomnianą ilość biżuterii danego rodzaju (na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy")
- wytworzone przedmioty można byłoby sprzedać w sklepie
Dodatkowo należałoby zmienić limit na mikstury z 5 na dobę dla danej postaci na 15 x ilość alchemików z alchemią powyżej 100 na dobę dla wszystkich graczy (na zasadzie "kto pierwszy wykorzysta limit, ten lepszy").
W ten sposób:
- po pierwsze byłaby motywacja do wbijania alchemii (bo od ilości osób z alchemią powyżej 100 byłby uzależniony maksymalny limit możliwych do stworzenia przedmiotów/mikstur
- po drugie wyłączone z alchemii byłyby nowe itemy z nowych map oraz te, które będą dodawane w przyszłości (o ile będą, oczywiście), co zapobiegnie potencjalnej szybkiej utracie ich wartości
- po trzecie zwiększona konkurencja da możliwość zarobienia platyny komuś, kto wyprzedzi innych danego dnia ("kto pierwszy, ten lepszy")
- po czwarte nie będzie potrzeby/konieczności modyfikowania samego systemu alchemii ani usuwania/zmieniania obecnie dostępnych na planszach i u alchemika podpowiedzi
- po piąte wprowadzenie tego systemu być może pozwoli alchemikom zarobić sensowną platynę na sprzedaży swych wyrobów gildiom
Tym, którzy się martwią o to, że cała "stara" biżuteria straci wartość przypominam, że póki co jedyny przepis, który został wykorzystany na skalę masową, to przepis na złoty pierścień - żaden inny nie został nawet odkryty (w sensie składników), o mocach nie wspominając. Jeszcze sporo czasu (miesiące) zajmie alchemikom opracowanie czegokolwiek nowego, a obecnie nie możemy robić nawet tego, bo jest nałożona kompletnie bzdurna blokada. Zaproponowany przeze mnie system nie jest rozwiązaniem idealnym, ale uważam, że na chwilę obecną najlepszym z możliwych do przyjęcia przez wszystkich.
Będę wdzięczny za odpowiedź GM i wasze komentarze do propozycji, bo utrzymywanie tej sztucznej blokady jest głupie, niepotrzebne i w najmniejszym stopniu nie chroni gry przed nadużyciami ze strony tych, którzy cały czas wyłudzają platynę ze sklepów. To nie alchemia jest winna przekrętom, tylko debilny i dziurawy jak sito system sklepów...
Pomysł jest taki, żeby przywrócić możliwość wytwarzania biżuterii za pomocą alchemii, ale przy następujących ograniczeniach:
- możliwe byłoby tworzenie tylko i wyłącznie "starych" przedmiotów (kamienny pierścień, pierścień ognia, złoty pierścień, krwawy pierścień, rdzawy pierścień, zielone oko, pierścień iluzji, pierścień rycerza, pierścień zagłady, kamienny amulet, ognisty amulet, wilczy ząb, niedźwiedzi kieł, amulet golema, amulet nok, leśny amulet, talizman szczęścia)
- należałoby wprowadzić globalne ograniczenie ilościowe możliwych do wytworzenia w ciągu 1 doby egzemplarzy danego przedmiotu w wysokości liczby alchemików z alchemią 100 lub więcej razy 5 (czyli na chwilę obecną 3 x 5 = 15 sztuk danego przedmiotu)
- ograniczenie to obowiązywałoby na cały serwer, czyli że w całej grze danego dnia można byłoby tworzyć co najwyżej wspomnianą ilość biżuterii danego rodzaju (na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy")
- wytworzone przedmioty można byłoby sprzedać w sklepie
Dodatkowo należałoby zmienić limit na mikstury z 5 na dobę dla danej postaci na 15 x ilość alchemików z alchemią powyżej 100 na dobę dla wszystkich graczy (na zasadzie "kto pierwszy wykorzysta limit, ten lepszy").
W ten sposób:
- po pierwsze byłaby motywacja do wbijania alchemii (bo od ilości osób z alchemią powyżej 100 byłby uzależniony maksymalny limit możliwych do stworzenia przedmiotów/mikstur
- po drugie wyłączone z alchemii byłyby nowe itemy z nowych map oraz te, które będą dodawane w przyszłości (o ile będą, oczywiście), co zapobiegnie potencjalnej szybkiej utracie ich wartości
- po trzecie zwiększona konkurencja da możliwość zarobienia platyny komuś, kto wyprzedzi innych danego dnia ("kto pierwszy, ten lepszy")
- po czwarte nie będzie potrzeby/konieczności modyfikowania samego systemu alchemii ani usuwania/zmieniania obecnie dostępnych na planszach i u alchemika podpowiedzi
- po piąte wprowadzenie tego systemu być może pozwoli alchemikom zarobić sensowną platynę na sprzedaży swych wyrobów gildiom
Tym, którzy się martwią o to, że cała "stara" biżuteria straci wartość przypominam, że póki co jedyny przepis, który został wykorzystany na skalę masową, to przepis na złoty pierścień - żaden inny nie został nawet odkryty (w sensie składników), o mocach nie wspominając. Jeszcze sporo czasu (miesiące) zajmie alchemikom opracowanie czegokolwiek nowego, a obecnie nie możemy robić nawet tego, bo jest nałożona kompletnie bzdurna blokada. Zaproponowany przeze mnie system nie jest rozwiązaniem idealnym, ale uważam, że na chwilę obecną najlepszym z możliwych do przyjęcia przez wszystkich.
Będę wdzięczny za odpowiedź GM i wasze komentarze do propozycji, bo utrzymywanie tej sztucznej blokady jest głupie, niepotrzebne i w najmniejszym stopniu nie chroni gry przed nadużyciami ze strony tych, którzy cały czas wyłudzają platynę ze sklepów. To nie alchemia jest winna przekrętom, tylko debilny i dziurawy jak sito system sklepów...
"A oni wciąż nas mają za nic - choć podobno nowy czas,
tkwią rozparci za biurkami dzieląc czas na ich i nasz...
A oni zawsze tacy sami i nieważne, skąd dziś są:
okopani przepisami grają tak jak chcą..."
tkwią rozparci za biurkami dzieląc czas na ich i nasz...
A oni zawsze tacy sami i nieważne, skąd dziś są:
okopani przepisami grają tak jak chcą..."