12-30-2018, 21:06
Witajcie,
Z uwagi na zbliżający się koniec roku postaram się podsumować postępy prac nad pomysłami zawartymi w tym wątku i nakreślić aktualną sytuację gry.
Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie przewiduję resetu w najbliższej przyszłości.
Zgodnie z poprzednim postem powstały dwa serwery testowe (pierwszy na starym środowisku w celu łatania błędów z głównego serwera i drugi do wprowadzania gruntownych zmian w kodzie i wprowadzania zmian z powyższej listy). Z uwagi na to, że stary silnik duela (nawet po kilkukrotnej modernizacji) jest w dalszym ciągu trudny w utrzymaniu zdecydowaliśmy wspólnie z administracją o przepisaniu duela od 0 w oparciu o najnowsze standardy. Dalszą część posta podzielę na kilka części:
Kończąc tą lekko spóźnioną dawkę informacji chciałbym życzyć wszystkim graczom szczęśliwego Nowego Roku. Oby ten rok okazał się lepszym także dla DuelOnline
Pozdrawiam,
Seyin
Z uwagi na zbliżający się koniec roku postaram się podsumować postępy prac nad pomysłami zawartymi w tym wątku i nakreślić aktualną sytuację gry.
Na wstępie chcę zaznaczyć, że nie przewiduję resetu w najbliższej przyszłości.
Zgodnie z poprzednim postem powstały dwa serwery testowe (pierwszy na starym środowisku w celu łatania błędów z głównego serwera i drugi do wprowadzania gruntownych zmian w kodzie i wprowadzania zmian z powyższej listy). Z uwagi na to, że stary silnik duela (nawet po kilkukrotnej modernizacji) jest w dalszym ciągu trudny w utrzymaniu zdecydowaliśmy wspólnie z administracją o przepisaniu duela od 0 w oparciu o najnowsze standardy. Dalszą część posta podzielę na kilka części:
1. Co zmieni przepisanie silnika z perspektywy gracza?
Przepisanie silnika po pierwsze pozwoli na wprowadzenie wszystkich pomysłów zawartych w pierwszym poście. Przy aktualnym kilka z nich okazała się na tyle inwazyjnych, że i tak wymagałyby zmian w znaczącej części plików gry. Jedna zmiana całości zaoszczędzi sporo czasu i (mam nadzieję) wprowadzi pewien powiew świeżości do duela. Kluczową modyfikacją jest automatyzacja testów obecnych jak i nowych funkcjonalności gry. Wiąże się to ze zmniejszeniem ilości błędów występujących na głównym serwerze i zapewnieniu kompatybilności wstecznej. Nowy silnik będzie także przystosowany do większej ilości graczy online. Planujemy powrót alchemii oraz wprowadzenie kowalstwa.2. Co zostało zrobione od powstania tego wątku?
Zaprojektowałem nowy schemat bazy danych zgodny z obecnymi założeniami rozgrywki i pozwalający wprowadzić wszystkie ze zmian opisanych w tym wątku. Zaimplementowałem podstawowy szkielet gry wraz z podstawowymi funkcjonalnościami i wystawiłem całość na serwerze testowym. Aktualnie przepisuję interfejs na zgodny ze standardami RWD (gra będzie się wyświetlać w przystępnej formie także na urządzeniach mobilnych). 3. Nowy silnik i reset?
Podczas projektowania nowej bazy danych napisałem skrypty pozwalające na migrację starych postaci, przedmiotów i gildii na nowy system, więc reset nie jest konieczny. Ponadto nowy silnik zakłada możliwość utrzymywania kilku serwerów jednocześnie, a co za tym idzie - możliwe będzie wprowadzenie czegoś na wzór sezonów.4. Kiedy planujecie wydać nową wersję? Czy można to przyspieszyć?
Z uwagi na to, że pracuje na pełen etat i w pierwszym kwartale 2019 roku będę bronić pracy inżynierskiej nie przewiduje oficjalnego startu w tym okresie. Możliwe, że udostępnimy serwer testowy szerszej społeczności, ale o tym będziemy informować gdy termin zakończenia prac będzie już znany. W razie potrzeby wcześniejszego włączenia do testów osób spoza administracji pojawi się adekwatny wpis na fanpage'u na FB.Kończąc tą lekko spóźnioną dawkę informacji chciałbym życzyć wszystkim graczom szczęśliwego Nowego Roku. Oby ten rok okazał się lepszym także dla DuelOnline
Pozdrawiam,
Seyin