Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OGÓLNE
#1
Witam,

Z uwagi na to, że przez lata grałem w duela (jeszcze za czasów świetności imperium i długo później: nick Alkibiades) pragnę wyrazić swoją subiektywną, ogólną opinię na temat tej gry.

Otóż wielką zaletą jest, że można w sposób interesujący walczyć w pojedynkę bądź w grupie i jest zabawa. System gry 2D wcale nie umniejsza (duel jest jedyną dwuwymiarową grą jaką znam) a raczej dodaje pozytywnego światła. Wiele zależy od umiejętności indywidualnego gracza.
Gra jest interesująca i na pewno chętnie bym do niej wrócił (podobnie jak reszta starych graczy, już widzę, że się niektórzy pojawili). Niestety, nie rozwija się w dobrym kierunku. Dodawanie nowych sprzętów, map i potworów nie zmieni oblicza duela i nadal pozostanie w cieniu gier zwłaszcza 3D. Jeżeli chcecie (kierowane do autorów) rozwinąć i ulepszyć grę tak aby stała się interesująca i atrakcyjna pośród graczy z Polski, sugeruję przedsięwziąć następujące kroki:

1. Są trzy klasy do wyboru i każda z nich (nie wiem jak łowca, ale mam na myśli łotrów i knechtów zwłaszcza) ma w praktyce tylko jedną drogę rozwoju co jest absurdalne i nudne. Brak zróżnicowania pośród graczy czyni ją po prostu rutynową i szarą. Należy więc:
1.1. zwiększyć liczbę umiejętności (skilli) tak aby można było wybrać jedną spośród np. 3 do ofensywny i np. 1 z 3 do defensywy.
1.2. cały czas są 3 akcje gdzie 1 akcja ładuje się aż 6 sekund! W dobie współczesnego świata gdzie wszyscy narzekają na brak czasu, jest to po prostu za długo. Najgorsze jest to, że wszyscy mają tak samo. Trzeba więc rozróżnić kilka pasywnych umiejętności i manewrować dwoma parametrami: to jest ilością akcji i ilością sekund potrzebnych do zebrania jednej akcji.
1.3. Zasłona u knechta tj. unik u łotra jest praktycznie bezużyteczny. Z uniku nie korzysta nikt praktycznie a na zasłonie sam bazowałem i z doświadczenia wiem, że nie opłaca się w nią inwestować.
1.4. Odgórnie knecht musi inwestować w skill "silny cios" i podnosić jako priorytetowy (brak zróżnicowania).

2. Bugi do przyrostu hp (gdzie ludzie sobie aplikują ponad 100% życia) są po prostu nieuczciwe i żałosne. Nie będę wymieniał innych bugów np. do szybkości przyrostów BF i ataku tj. to wiele osób korzystało, nie wspominając o "wiecznym cieniu" itp. Należy na to zwrócić szczególną uwagę.

3. Ciągłe odświeżanie ręczne nie jest przyjemne. Co prawda były programiki do automatycznego odświeżania, ale za bardzo zamulały komputer, więc nie wiem czy ktokolwiek z nich korzysta.

4. Brak podręcznego menu na jedzenie i inne dodatki, znacznie utrudnia grę.

5. Należało by zrobić porządne PvP. Mam tu na myśli prawdziwe bitwy gildiowe, aby się można zapisywać np. raz na tydzień i walczyć po 20 osób z każdej stronie na 1 planszy. Kwestia do gruntownego przemyślenia zwłaszcza, że jest to "Duel edycja PvP"

6. Jeżeli chodzi o sprzęty to zupełny brak zestawów (setów) oraz ich indywidualnego ulepszenia.

7. Reklama i promocja. Wiele tutaj potrzeba ale to już kwestia autorów.

I wiele innych. Najważniejsze popracujcie nad szczegółami, które zróżnicują graczy (wiele dróg i możliwości rozwoju w praktyce).

Samo dodawanie map i potworów nie uczyni gry lepszą a raczej przyniesie kolejną recesję i wyłączenie servera.

Mam nadzieję, że autorzy to przeczytają. Życze powodzenia w rozwoju gry.

Pozdrawiam serdecznie,
Alki
Odpowiedz
#2
GENIALNY POMYSŁ!! Tongue Ale niestety nie przejdzie.
Odpowiedz
#3
(11-01-2013, 22:06)Alki napisał(a): 2. Bugi do przyrostu hp (gdzie ludzie sobie aplikują ponad 100% życia) są po prostu nieuczciwe i żałosne.

To akurat nie jest żaden bug.
Odpowiedz
#4
Zgodzę się z Alikiem w 100% z pomysłami gra jak narazie stoi dalej w miejscu praktycznie od 2 seri nic sie nie zmienilo nowych graczy nie przybywa niech sie wypowie jakis gm bo mysle ze czas zaczac coś zmieniać i powinne robić to osoby odpowiedzialne za ta grę
Odpowiedz
#5
(11-01-2013, 22:51)Mr X napisał(a):
(11-01-2013, 22:06)Alki napisał(a): 2. Bugi do przyrostu hp (gdzie ludzie sobie aplikują ponad 100% życia) są po prostu nieuczciwe i żałosne.

To akurat nie jest żaden bug.

Nie no. Oczywiście, posiadanie np. 150% życia jest całkowicie normalne i naturalne. To nie jest żaden bug. Dziękuję za twórczą wypowiedź. Może się wypowiesz co do całości a nie tylko wybiórczo wyszukuj słówka, w dodatku nielogicznie stawiając twierdzenie.

PS: Wchodzi na to forum więcej ludzi niż 20 osób?

Pozdrawiam,
Alki
Odpowiedz
#6
No Alki masz rację, zróżnicowanie klas to coś co by tchnęło trochę życia w tą grę,

Sam chciałem zrobić zasłonowca, nawet trochę go wyexpiłem, gdy się dowiedziałem że zasłona kasuje zasłonę, to zrezygnowałem, z tej ścieżki rozwoju, bo jest nie opłacalna, i każdy mnie zabiję nawet jak będę miał z 250 zasłony,
Więc pozostaje tradycyjna ścieżka rozwoju knechta bf i HP
Odpowiedz
#7
Alkibiades a jaki to bug że ktoś ma 150% hp przecież grałeś już w czasach jak była lodowa kraina i z niedźwiedzi dropił krwawy pierścień +3hp, zakładałeś go by się uleczyć, potem zdejmowałeś by założyć zielone oko i w ten sposób miałeś 150% hp..
Zgadzam się z tym że klasy są monotonne i nudne i przydałoby się więcej skilli i dróg rozwoju, ale to nie takie proste Smile
Odpowiedz
#8
Cytat:1. Są trzy klasy do wyboru i każda z nich (nie wiem jak łowca, ale mam na myśli łotrów i knechtów zwłaszcza) ma w praktyce tylko jedną drogę rozwoju co jest absurdalne i nudne. Brak zróżnicowania pośród graczy czyni ją po prostu rutynową i szarą.

1. Łotr:

1.1 Łotr pod bf (najpopularniejszy model):
Skille: Podwójny cios (główny skill), dodatkowo cień, bieg. Ostatnio popularny zrobił się też skrytobójczy cios po tym jak zwiększono bonus z 10%/lvl na 20%/lvl
Statystyki: Około 11 poziomów w atak i reszta w bf

1.2 Zasłonka (lvl 100+)
Skille: Wszystkie są przydatne, jakie wybierzesz zależy od Ciebie, głównym pozostaje podwójny cios.
Statystyki: około 11 poziomów w atak, min. 60 poziomów w parowanie i 30 w bf, reszta bf + parowanie.


2. Knecht:

2.1 Pod bf (najgorzzy rozwój)
Skille: Silny cios jako główny + Fecht jako dodatkowy
Statystyki: Atak około 10x i reszta bf

2.2 Bf + hp
Skille: Silny cios jako główny + Fecht jako dodatkowy
Statystyki: Atak około 10x, co 5 poziomów dajemy 1 w hp, reszta w bf

2.3 Zasłonka
Skille: Silny cios jako główny + Fecht jako dodatkowy + Podwójna zasłona (na 3-4 powinna starczyć)
Statystyki: około 11 poziomów w atak, min. 60 poziomów w parowanie, 10-15 w hp, 30 w bf, reszta bf + parowanie.

3 Łowca:

3.1 Celność:
Skille: Precyzyjny strzał jako główny, przycelowanie /przebicie jako dodatkowy + można się pobawić z dalekim strzałem
Statystyki: max w celność

3.2 Celność + hp
Skille: Precyzyjny strzał jako główny, przycelowanie /przebicie jako dodatkowy + można się pobawić z dalekim strzałem
Statystyki: celność i co 5-10 poziomów 1 w hp.

3.3 Na zasłonki:
Skille: Przycelowanie jako główny + precyzyjny cios.
Statystyki: max w celność

Cytat:1.1. zwiększyć liczbę umiejętności (skilli) tak aby można było wybrać jedną spośród np. 3 do ofensywny i np. 1 z 3 do defensywy.

Zwiększyć, albo zmienić wartości aktualnych (niektóre nie są rozwijane) lub jedno i drugie.


Cytat:1.2. cały czas są 3 akcje gdzie 1 akcja ładuje się aż 6 sekund! W dobie współczesnego świata gdzie wszyscy narzekają na brak czasu, jest to po prostu za długo. Najgorsze jest to, że wszyscy mają tak samo. Trzeba więc rozróżnić kilka pasywnych umiejętności i manewrować dwoma parametrami: to jest ilością akcji i ilością sekund potrzebnych do zebrania jednej akcji.

Mi ten system się podoba, musisz przemyśleć każdy ruch.

Cytat:1.3. Zasłona u knechta tj. unik u łotra jest praktycznie bezużyteczny. Z uniku nie korzysta nikt praktycznie a na zasłonie sam bazowałem i z doświadczenia wiem, że nie opłaca się w nią inwestować.

Zasłona jest bardzo przydatnym skillem (jeżeli grasz zasłonowcem lub z jakimś walczysz).

Unik nie nadaje się za bardzo jako dodatkowy skill, daje strasznie mało uniku i dodatkowo zabiera 10 ataku, na wyższym poziomie możesz zrobić reset i dać wszystkie punkty w unik, da Ci to około 100 uniku, prawie nikt Cię nie trafi (może jakaś zasłonka na podobnym poziomie lub wyższym) lub łowca z dużo wyższym poziomem, ale i Ty nikogo nie zabijesz, spadną Ci obrażenia.

Cytat:1.4. Odgórnie knecht musi inwestować w skill "silny cios" i podnosić jako priorytetowy (brak zróżnicowania).

Zgadzam się, jest to złe i przydałoby się to zmienić, łowca i łotr mają tak samo.

Cytat:2. Bugi do przyrostu hp (gdzie ludzie sobie aplikują ponad 100% życia) są po prostu nieuczciwe i żałosne. Nie będę wymieniał innych bugów np. do szybkości przyrostów BF i ataku tj. to wiele osób korzystało, nie wspominając o "wiecznym cieniu" itp. Należy na to zwrócić szczególną uwagę.

W poprzedniej edycji można było dodać sobie chyba około 58 hp (o ile dobrze pamiętam) i latać z 1550% na 1 poziomie. Teraz nie ma karsów więc trochę mniej.

Co jest głupotą, albo zakładasz przedmioty z hp, albo z atakiem i bf. Przez to łotr i łowca nie musi dawać w hp, ten parametr staje się nie potrzebny.

Cytat:3. Ciągłe odświeżanie ręczne nie jest przyjemne. Co prawda były programiki do automatycznego odświeżania, ale za bardzo zamulały komputer, więc nie wiem czy ktokolwiek z nich korzysta.

Fajna sprawa, ale mogłaby zamulić trochę serwer.

Cytat:4. Brak podręcznego menu na jedzenie i inne dodatki, znacznie utrudnia grę.

Przydałoby się + dodatkowo włączanie skilli na stronie głównej, a nie w dodatkowej karcie.

Cytat:5. Należało by zrobić porządne PvP. Mam tu na myśli prawdziwe bitwy gildiowe, aby się można zapisywać np. raz na tydzień i walczyć po 20 osób z każdej stronie na 1 planszy. Kwestia do gruntownego przemyślenia zwłaszcza, że jest to "Duel edycja PvP"

Kiedyś miały być wprowadzone ZZ (Złe Ziemie), były masa pomysłów, gotowe mapki, budynki, ale ciągnęło się to latami i projekt został zapomniany.

Cytat:6. Jeżeli chodzi o sprzęty to zupełny brak zestawów (setów) oraz ich indywidualnego ulepszenia.

Dobry pomysł, był wiele razy poruszany.




(11-02-2013, 12:46)Crazy napisał(a): No Alki masz rację, zróżnicowanie klas to coś co by tchnęło trochę życia w tą grę,

Sam chciałem zrobić zasłonowca, nawet trochę go wyexpiłem, gdy się dowiedziałem że zasłona kasuje zasłonę, to zrezygnowałem, z tej ścieżki rozwoju, bo jest nie opłacalna, i każdy mnie zabiję nawet jak będę miał z 250 zasłony,
Więc pozostaje tradycyjna ścieżka rozwoju knechta bf i HP

Każdy? Tylko inna zasłonka, zwykła postać, która nie dawała w parowanie może maksymalnie dzięki zasłonce zdobyć 55% na trafienie.
Odpowiedz
#9
(11-02-2013, 12:46)Crazy napisał(a): No Alki masz rację, zróżnicowanie klas to coś co by tchnęło trochę życia w tą grę,

Sam chciałem zrobić zasłonowca, nawet trochę go wyexpiłem, gdy się dowiedziałem że zasłona kasuje zasłonę, to zrezygnowałem, z tej ścieżki rozwoju, bo jest nie opłacalna, i każdy mnie zabiję nawet jak będę miał z 250 zasłony,
Więc pozostaje tradycyjna ścieżka rozwoju knechta bf i HP

Każdy? Tylko inna zasłonka, zwykła postać, która nie dawała w parowanie może maksymalnie dzięki zasłonce zdobyć 55% na trafienie.
[/quote]

Tak każdy, powiedzmy że osoba mająca 150 ataku, lodowy miecz, rdzawy pierścień, i tarcze 30 do uniku,

włączy zasłonę to będzie mieć 220 ataku + flaszka, złoty pierścień to już jest 265 ataku. a przy realiach teraźniejszych czyli wbicie 70lvl bo później to już jest bardzo dużo expa do wbicia, to zrobienie zasłonowca jest nie opłacalne, bo, powiedzmy że zrobię te 250 zasłony, ale będę miał z 1k siły ciosu, i teraz dochodząc do sedna, zanim wyexpię ten 70 lvl zasłoną to i tak mnie większość trafi bez problemu, dlatego zróżnicowanie klas powinno być większe, ja daje w zasłonę i poświęcam bf, To inny gracz może dać w atak i poświęcić też te bf żeby mógł mnie trafić
Odpowiedz
#10
tarcza daje unik, a nie parowanie, nie wlicza się do zasłonki.

Maksymalnie możesz dostać 55% do ataku z zasłonki (nie dając w parowanie) rdzawy 4 parowania (10 zasłonki), 10 parowania bazowego (25 zasłonki) i krzyżak 20 parowania (20 zasłonki(w broniach jest inaczej parowanie liczone)).

Przykład łotra:

Bazowy atak 70
CK 55
Zasłonka 55
Łotr zazwyczaj daje około 11 poziomów w atak czyli 55
Złoty pierścień 20 ataku / zielone oko 25 ataku + 1s
ognisty amulet 10 ataku / talizman szczescia 15 ataku +1s
haggi 15 ataku

Czyli około 280 ataku lub 190 z ruchem co 8s
Dodatkowo co 30s musi poświęcać 3ak na włączenie zasłonki.

Zasłonka ma:
zasłonki z przedmiotów i bazowa 55
tarcza (hoplicka) 50
pierścień rycerza 12
płaszcz 12

Czyli masz już 129 uniku

280-129=151
151/5= 30,2
W teorii dając 31 poziomów w parowanie większość łotrow i knechtów Cię nie trafia.

W praktyce powinieneś mieć min 40-50 poziomów dane w parowanie.

Pierwsze poziomy dajesz w atak i bf by ułatwić sobie expa, od około 40-50 zaczynasz dawać w parowanie, na około 90 dajesz w parowanie, bf lub hp (w to co jest Ci się bardziej przyda).
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości