11-01-2013, 22:06
Witam,
Z uwagi na to, że przez lata grałem w duela (jeszcze za czasów świetności imperium i długo później: nick Alkibiades) pragnę wyrazić swoją subiektywną, ogólną opinię na temat tej gry.
Otóż wielką zaletą jest, że można w sposób interesujący walczyć w pojedynkę bądź w grupie i jest zabawa. System gry 2D wcale nie umniejsza (duel jest jedyną dwuwymiarową grą jaką znam) a raczej dodaje pozytywnego światła. Wiele zależy od umiejętności indywidualnego gracza.
Gra jest interesująca i na pewno chętnie bym do niej wrócił (podobnie jak reszta starych graczy, już widzę, że się niektórzy pojawili). Niestety, nie rozwija się w dobrym kierunku. Dodawanie nowych sprzętów, map i potworów nie zmieni oblicza duela i nadal pozostanie w cieniu gier zwłaszcza 3D. Jeżeli chcecie (kierowane do autorów) rozwinąć i ulepszyć grę tak aby stała się interesująca i atrakcyjna pośród graczy z Polski, sugeruję przedsięwziąć następujące kroki:
1. Są trzy klasy do wyboru i każda z nich (nie wiem jak łowca, ale mam na myśli łotrów i knechtów zwłaszcza) ma w praktyce tylko jedną drogę rozwoju co jest absurdalne i nudne. Brak zróżnicowania pośród graczy czyni ją po prostu rutynową i szarą. Należy więc:
1.1. zwiększyć liczbę umiejętności (skilli) tak aby można było wybrać jedną spośród np. 3 do ofensywny i np. 1 z 3 do defensywy.
1.2. cały czas są 3 akcje gdzie 1 akcja ładuje się aż 6 sekund! W dobie współczesnego świata gdzie wszyscy narzekają na brak czasu, jest to po prostu za długo. Najgorsze jest to, że wszyscy mają tak samo. Trzeba więc rozróżnić kilka pasywnych umiejętności i manewrować dwoma parametrami: to jest ilością akcji i ilością sekund potrzebnych do zebrania jednej akcji.
1.3. Zasłona u knechta tj. unik u łotra jest praktycznie bezużyteczny. Z uniku nie korzysta nikt praktycznie a na zasłonie sam bazowałem i z doświadczenia wiem, że nie opłaca się w nią inwestować.
1.4. Odgórnie knecht musi inwestować w skill "silny cios" i podnosić jako priorytetowy (brak zróżnicowania).
2. Bugi do przyrostu hp (gdzie ludzie sobie aplikują ponad 100% życia) są po prostu nieuczciwe i żałosne. Nie będę wymieniał innych bugów np. do szybkości przyrostów BF i ataku tj. to wiele osób korzystało, nie wspominając o "wiecznym cieniu" itp. Należy na to zwrócić szczególną uwagę.
3. Ciągłe odświeżanie ręczne nie jest przyjemne. Co prawda były programiki do automatycznego odświeżania, ale za bardzo zamulały komputer, więc nie wiem czy ktokolwiek z nich korzysta.
4. Brak podręcznego menu na jedzenie i inne dodatki, znacznie utrudnia grę.
5. Należało by zrobić porządne PvP. Mam tu na myśli prawdziwe bitwy gildiowe, aby się można zapisywać np. raz na tydzień i walczyć po 20 osób z każdej stronie na 1 planszy. Kwestia do gruntownego przemyślenia zwłaszcza, że jest to "Duel edycja PvP"
6. Jeżeli chodzi o sprzęty to zupełny brak zestawów (setów) oraz ich indywidualnego ulepszenia.
7. Reklama i promocja. Wiele tutaj potrzeba ale to już kwestia autorów.
I wiele innych. Najważniejsze popracujcie nad szczegółami, które zróżnicują graczy (wiele dróg i możliwości rozwoju w praktyce).
Samo dodawanie map i potworów nie uczyni gry lepszą a raczej przyniesie kolejną recesję i wyłączenie servera.
Mam nadzieję, że autorzy to przeczytają. Życze powodzenia w rozwoju gry.
Pozdrawiam serdecznie,
Alki
Z uwagi na to, że przez lata grałem w duela (jeszcze za czasów świetności imperium i długo później: nick Alkibiades) pragnę wyrazić swoją subiektywną, ogólną opinię na temat tej gry.
Otóż wielką zaletą jest, że można w sposób interesujący walczyć w pojedynkę bądź w grupie i jest zabawa. System gry 2D wcale nie umniejsza (duel jest jedyną dwuwymiarową grą jaką znam) a raczej dodaje pozytywnego światła. Wiele zależy od umiejętności indywidualnego gracza.
Gra jest interesująca i na pewno chętnie bym do niej wrócił (podobnie jak reszta starych graczy, już widzę, że się niektórzy pojawili). Niestety, nie rozwija się w dobrym kierunku. Dodawanie nowych sprzętów, map i potworów nie zmieni oblicza duela i nadal pozostanie w cieniu gier zwłaszcza 3D. Jeżeli chcecie (kierowane do autorów) rozwinąć i ulepszyć grę tak aby stała się interesująca i atrakcyjna pośród graczy z Polski, sugeruję przedsięwziąć następujące kroki:
1. Są trzy klasy do wyboru i każda z nich (nie wiem jak łowca, ale mam na myśli łotrów i knechtów zwłaszcza) ma w praktyce tylko jedną drogę rozwoju co jest absurdalne i nudne. Brak zróżnicowania pośród graczy czyni ją po prostu rutynową i szarą. Należy więc:
1.1. zwiększyć liczbę umiejętności (skilli) tak aby można było wybrać jedną spośród np. 3 do ofensywny i np. 1 z 3 do defensywy.
1.2. cały czas są 3 akcje gdzie 1 akcja ładuje się aż 6 sekund! W dobie współczesnego świata gdzie wszyscy narzekają na brak czasu, jest to po prostu za długo. Najgorsze jest to, że wszyscy mają tak samo. Trzeba więc rozróżnić kilka pasywnych umiejętności i manewrować dwoma parametrami: to jest ilością akcji i ilością sekund potrzebnych do zebrania jednej akcji.
1.3. Zasłona u knechta tj. unik u łotra jest praktycznie bezużyteczny. Z uniku nie korzysta nikt praktycznie a na zasłonie sam bazowałem i z doświadczenia wiem, że nie opłaca się w nią inwestować.
1.4. Odgórnie knecht musi inwestować w skill "silny cios" i podnosić jako priorytetowy (brak zróżnicowania).
2. Bugi do przyrostu hp (gdzie ludzie sobie aplikują ponad 100% życia) są po prostu nieuczciwe i żałosne. Nie będę wymieniał innych bugów np. do szybkości przyrostów BF i ataku tj. to wiele osób korzystało, nie wspominając o "wiecznym cieniu" itp. Należy na to zwrócić szczególną uwagę.
3. Ciągłe odświeżanie ręczne nie jest przyjemne. Co prawda były programiki do automatycznego odświeżania, ale za bardzo zamulały komputer, więc nie wiem czy ktokolwiek z nich korzysta.
4. Brak podręcznego menu na jedzenie i inne dodatki, znacznie utrudnia grę.
5. Należało by zrobić porządne PvP. Mam tu na myśli prawdziwe bitwy gildiowe, aby się można zapisywać np. raz na tydzień i walczyć po 20 osób z każdej stronie na 1 planszy. Kwestia do gruntownego przemyślenia zwłaszcza, że jest to "Duel edycja PvP"
6. Jeżeli chodzi o sprzęty to zupełny brak zestawów (setów) oraz ich indywidualnego ulepszenia.
7. Reklama i promocja. Wiele tutaj potrzeba ale to już kwestia autorów.
I wiele innych. Najważniejsze popracujcie nad szczegółami, które zróżnicują graczy (wiele dróg i możliwości rozwoju w praktyce).
Samo dodawanie map i potworów nie uczyni gry lepszą a raczej przyniesie kolejną recesję i wyłączenie servera.
Mam nadzieję, że autorzy to przeczytają. Życze powodzenia w rozwoju gry.
Pozdrawiam serdecznie,
Alki